RAW در مقابل JPEG قسمت آخر
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

از طرف دیگر , در شرایطی که فشرده‎سازی فراوان را گزینش نمایید , چهره ای کیفیت بالا تحت و در مقدار کوچک‎تر به دست خواهید آورد . یک پوشه JPEG با آن که برخی از جزئیات عکس شما‌را حذف می‎کند , گشوده نیز به صورت میانگین می‎تواند تا 16 میلیون رنگ را در خویش جا دهد که برای تصاویر معمولی خوب است . 

نکات قوت فرمت فولدر JPEG : 

• نسبتاً سازگار با هر نوع دستگاه امروزی دیجیتال , به این ترتیب می‎توانید با خاطر راحت آن را نسبتاً هر جایی ببینید از لپ‎تاپ گرفته تا تلفن همراه همراهتان . 

• پیکربندی درون دوربین پردازش می‎شوند , بدین ترتیب می‎توانید بلافاصله از عکس به کار گیری نمایید . عکاسی کودک

• قابلیت و امکان به کار گیری از از فیلترهای عکس در درون دوربین موجود هست , براین اساس می‎توانید روی عکس خویش افکت‎های متفاوتی به عمل ببرید . 

• میزان فولدر نسبتا کم است , براین اساس می‎توانید روی کارت یاد خویش تصاویر بیشتری ذخیره نمائید و نیازی نیست نگران سرعت لبریز شدن یاد بافر دوربین خویش باشید . کیک تولد کودک

نکات ضعف فرمت پوشه JPEG : 

• از فشرده‎سازی اتلافی استعمال می‎کند , به این ترتیب تصاویر شما کمی جزئیات از دست می‎دهند . 

• رنگ‎ها محدود می باشند , مخصوصا در فایل‎های هشت بیتی JPEG که صرفا می‎توانند حداکثر تا 16 میلیون رنگ را ثبت نمایند , آن تقارن زمانی هنگامی که دوربین شما چه بسا می‎تواند رنگ‎های بیشتری را ثبت نماید . 

• دامنه دینامیک محدود داراست , براین اساس سطح پس از پردازش می‎تواند منجر افت تصویر , پیکسلی شدن تصویر و پیدایش پارازیت شود . 

3 ) از چه فرمت فایلی می بایست استعمال کنید؟ 

برای این‌که راحت‎تر تصمیم بگیرید , فرمت JPEG را نظیر یک فیلم «پولاروید» فکر کنید که فیلم پایانی است و RAW نظیر یک فیلم 35 میلی‎متری است که کماکان می بایست ظواهر شود . 

بیشتر عکاسان حرفه‎ای فرمت RAW را تعیین می‎کنند زیرا به آن‎ها اذن می‎دهد تصاویری با شایسته ترین کیفیت بگیرند . یقینا , احتمالا به کار گیری از آن به راحتی JPEG نباشد البته می‎تواند سبب ظهور تصاویربهتری شود. جدا از این که RAW از عقیده جزئیات و شفافیت رنگ در سطح بالاتری پیمان دارد، شما در ضمن می‎توانید بدون ویران کردن کیفیت تصویر تنظیمات نوردهی را تغییر دهید. 

 به عبارت دیگر، اگر می‎خواهید نما عکس خویش را به مقدار زیادی تغییر ندهید از فرمت JPEG استفاده کنید. انجام این پیشه در ضمن به شما فرمان خواهد عدل سریع‎تر عکس‎ها را به اشتراک بگذارید و اگر فضای ذخیره‎سازی اقلیت دارید، عکس ها اکثریت بگیرید.

بعضی از دوربین‎ها همچنین گزینه‎ای برای گرفتن عکس با هر دو فرمت (RAW+JPEG) دارند. شما معمولا می‎توانید این گزینه را در منوی دوربین خویش ذیل تقسیم کیفیت تصویر پیدا کنید. باید پذیرفت که عکاسان به ندرت از گزینه RAW+JPEG کاربرد می‎کنند ولی برخی مواقع اوقات داشتن چیزی زاید خوب است.  

در پسندیدن داشتن یک نسخه از عکس با فرمت JPEG و یک نسخه با فرمت RAW به معنای بهترین به کارگیری هر دو فرمت است.

فقط به یاد داشته باشید دوربین شما برای هر عکس دو فایل صحیح خواهد کرد در نتیجه فضای بیشتری را روی حافظه اشغال می‎کند و سرعت پر شدن بافر دوربین اغلب خواهد شد.

تقابل RAW با JPEG الزاما مسابقه‎ای بین این دو فرمت نیست. به هر حال، همه چیز به این بستگی دارد که برای پروژه فعلی عکاسی شما کدام احد مناسب‎ترین است، در عکاسی با کدام فرمت آسان هستید، چقدر فضای ذخیره‎سازی در اختیار دارید، چقدر نرخ سرعت پر شدن بافر دوربین تحت تاثیر قرار می‎گیرد و چقدر می‎خواهید بعد از عکاسی تصاویر خود را پردازش کنید.





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: